Pentru o companie mare sau o instituție de stat, întreținerea infrastructurii IT&C reprezintă o adevărată provocare, sume impresionante fiind alocate pentru înlocuirea periodică a echipamentelor cu unele mai performante sau doar cu unele mai noi datorită apariției altor standarde.

Informatizarea tuturor structurilor organizatorice a început timid după anii 1990 fiind considerată o tehnologie de ultimă oră, ajungând după anul 2000 de neînlocuit. La început performanțele erau foarte scăzute, de multe ori informatizarea fiind pusă sub semnul întrebării, costurile foarte mari, iar viteză de înlocuire a echipamentelor era din ce în ce mai mare datorită deprecierii morale tot mai rapide a echipamentelor. După anul 2010 performanțele atinseseră un vârf mult prea ridicat pentru majoritatea utilizatorilor. Astfel prețurile au început să scadă. Viteza de înlocuire a echipamentelor a scăzut și ea, înlocuirea în primii doi ani făcându-se în majoritatea cazurilor doar pentru echipamentele defecte.

După 2015, când credeam că nu se poate mai mult, mai mulți utilizatori s-au putut bucura de viteza supersonică a noilor sisteme de stocare SSD. Acestea au devenit o alternativă viabilă pentru sistemele magnetice de capacități foarte mari, datorită scăderii prețurilor acestora și totodată a apariției spațiilor de stocare virtuale pe care le putem accesa cu ușurință, fiind mai tot timpul conectați la Internet. Banda de date utilizată de terminalele mobile și fixe pentru conectarea la Internet a cunoscut o evoluție fără precedent, putând cu ușurință să vizionezi emisiunile TV sau filmele preferate oricând, să împarți cu prietenii pozele și filmele personale și să fii la curent cu ultimele știri.

Spre deosebire de industria automobilelor electrice, oamenii au investit în IT&C sume mari de bani cu mult mai mare ușurință. Toți au înțeles că acesta reprezintă viitorul copiilor noștri și chiar al nostru. Au fost înlocuite în doar 25 de ani zeci de generații de echipamente și au fost alocate unanim fonduri inimaginabile pentru achiziția echipamentelor și a serviciilor IT&C. Astfel au fost create discipline noi în școli și noi locuri de muncă. Această atitudine colectivă a împins progresul la maxim în IT și telecomunicații.

În cazul industriei auto, minciunile și reticența la nou au făcut ca în 2016 să folosim încă automobile propulsate de motoare cu ardere internă.

Prima minciună a fost legată de performanțele mult reduse ale autovehiculului electric față de cele ale unui autovehicul clasic.

A doua și cea mai importantă este legată autonomia autovehiculelor electrice. Automobilele hibride și cele propulsate electric, dar folosind generatoare electrice pe benzină, au fost ignorate aproape în totalitate. Nu s-a investit suficient și nu a existat interes pentru generatoarele electrice de mici dimensiuni care pot fi montate pe mașini, sporind autonomia până la mii de kilometri.

Nici în cazul IT&C nu a fost ușor la început. Dacă nu am fi ascultat minciunile și am fi continuat să producem mașini propulsate electric în paralel cu cele propulsate de motoare cu ardere internă acum am fi văzut diferența. În plus, prețul autovehiculelor electrice ar fi scăzut foarte mult devenind accesibile oricui.

Printre primele vehicule au fost cele pe curent electric. „Egger-Lohner, C.2 model Phaeton” sau P1 a fost construit de însuşi Ferdinand Porsche în 1898.

603557-porsche3

© SalveazaLumea.ro