Peugeot Citroen a anunțat că lucrează la tehnologia care va combina combustibilii clasici cu aerul și că motorul “Hybrid Air” va fi pe piață până în 2016.

Sistemul, instalat mai întâi pe un Peugeot 208, va combina un motor normal cu un sistem revoluționar care va funcționa pe baza de aer comprimat și care va reduce consumul de benzină chiar și cu 80%, scrie Daily Mail.

O mașină pe care se va instala “Hybrid Air” va fi cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftina decât actualele modele hibrid.

De mai bine de doi ani, 100 de oameni de știință și ingineri lucrează la mașina care va merge cu aer, în condiții ultra-secrete, la centrul de cercetare din orașul francez Velizy, la sud de Paris.

“Hybrid Air” este pariul pe care directorul executiv al producătorului auto, Philippe Varin, îl face, în încercarea de a salva compania de renume mondial, care se afla pe marginea prăpastiei din cauza crizei financiare.

Sistemul revoluționar va putea fi instalat pe orice mașină fără a modifica în vreun fel aspectul și fără a folosi din spațiu. Pe dinafara, o astfel de mașină va fi identica cu una convențională.

poza2Nu este vorba de vreo ciudățenie, acestea vor fi mașinile viitorului în curând”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Peugeot, care a prezentat recent prototipul motorului, a instalat tehnologia mai întâi pe modelul 208. Noul motor revoluționar, care combină petrolul cu aerul comprimat, va da lovitura pe piața mașinilor hibrid, pentru că nu va mai fi nevoie de bateriile foarte scumpe.

poza3Sistemul combină un motor normal cu combustie interna cu o cutie de viteze modificată și cilindri cu aer comprimat care depozitează și eliberează energie. Acest lucru îi permite să funcționeze atât cu combustibil, cât și cu aer sau o combinație între cele două.

poza4Aerul ar putea fi folosit în orașe, când sistemul s-ar putea activa la viteze mai mici de 60 km/ora, fiind folosit astfel în 60-80% din timpul petrecut în traficul din oraș.

Sistemul cu aer comprimat va putea refolosi toata energia pierduta în mod normal atunci când mașina încetinește sau când șoferul pune frână.

Compania a anunțat că noul sistem revoluționar este mai ecologic, mai ieftin și nu prezintă niciun pericol în plus în cazul unui accident.

Preluat: http://incont.stirileprotv.ro